Aller au contenu

The Warlords - Peter Ho-sun Chan - 2007


Florent

Messages recommandés

 

imdb

t's a heroic tale of three blood brothers and their struggle in the midst of war and political upheaval. It is based on "The Assassination of Ma," a Qing Dynasty (1644-1911) story about the killing of general Ma Xinyi. The story was filmed by Zhang Che in 1973 as The Blood Brothers.

 

le site internet officiel avec deux trailers et un making of

http://www.warlordsthemovie.com/en/main.html

 

 

“The Warlords” showcased 6-minute Preview in Venice

 

 

Helmed by Peter Ho-sun Chan and starring Jet Li, Andy Lau and Takeshi Kaneshiro, the Chinese costume epic “The Warlords” showcased an exclusive 6-minute preview at the 64th Venice Film Festival and drew kudos from the festival’s artistic director Marco Mueller.

 

With a production cost of over US$40 million, “The Warlords” is one of the most expensive Chinese feature films to date, along with the unprecedented stellar cast of Jet Li, Andy Lau and Takeshi Kaneshiro.

 

Although the film is unable to compete in this year’s Venice Film Festival because it is still in post-production, festival attendants were fortunate to be treated with a 6-minute preview featuring some of the mind-blowing sequences in the film. Among its first audience was the festival’s artistic director Marco Mueller, who found the preview overwhelming with distinctive style and aesthetics.

 

“I am very familiar with Peter Chan’s works,” said Mr Mueller, “but the preview gives me a radically different sensation. Its visual dynamics show that Peter has scaled new heights this time. Jet Li also turns in a totally fresh performance: he still fights most beautifully, but the different levels and nuances of his acting will be a welcoming surprise to his fans. All the other actors also do a great job. I’m sure the film will be superb.”

 

Peter Chan’s previous film “Perhaps Love” was the closing film of Venice last year, and Mr. Mueller hoped to see his following work presented in the festival next year. “I hope ‘The Warlords’ will come out a winner next year, because it is the best film made for the international market.”

 

source : China Official website (Simplified Chinese version)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 5 years later...

Bon ben ça a quand même de la gueule tout ça.

Dommage que certains effets de ralentis syncopés donnent un style moisi à certaines scènes d'action, mais ils sont rares, heureusement. En même temps, les scènes d'action elles-mêmes sont rares aussi. Malheureusement. Mais niveau décors, costumes, figurations, ça envoie le bois. Le récit, basé sur une page mythique de l'Histoire de la Chine du XIIIe, tourne principalement autour de la relation entre trois frères d'arme. Résultat il s'agit d'un faux film de guerre, mais d'un vrai drame historique, avec tout ce que cela comporte de questions d'honneur, de respect, de trahison et de romance. Le résultat a quelque chose de très shakespearien et ne dresse étonnamment pas un portrait très glorieux de la Chine d'alors. Dans le genre grosse prod. chinoise, c'est à peu près ce que j'ai pu voir de mieux (je dégueule Zhang Yimou).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pareil, tiens. Certes c'est assez calibré dans les standards actuels, voire si j'ose dire dans les standards occidentaux (scènes d'action à la Gladiator, photo grise comme un soir de pluie au Havre...), mais on évite le côté niais, les sauts de 15m et et les écharpes en soie à la Yang Zimou. Ca fait par ailleurs plaisir de retrouver Jet Li dans un rôle un peu dark et finalement pas si martial que ça (quelques enchaînement au début pour le fan service et c'est plié).

 

A voir en double programme avec les Trois Royaumes, pour avoir un petit aperçu de l'Histoire chinoise qui semble avoir été un sacré bordel de coups bas et de guerres intestines.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

×
×
  • Créer...