Aller au contenu

Mario Bava -- All the Colors of the Dark by Tim Lucas


Cyril

Messages recommandés

 

Introduction by Martin Scorsese!

Foreword by Italian Horror Pioneer Riccardo Freda!

 

* The Complete Story of Mario Bava's life and careers as director, cameraman and special effects artist

* Interviews with more than 100 actors, co-workers, friends and family members

* The Definitive Study of each of his films: production histories, cast biographies, critical analysis, and video information

* Never-before Published Photos including the only color shots taken on the set of BLACK SUNDAY

* Original Mario Bava Storyboards - including the boards for the unfilmed project BABY KONG

* Original Mario Bava Artwork - Some in Full Color!

* Bava's Secret Filmography: His uncredited works as director, cameraman and special effects artist

* Complete Videography and Discography

* Eugenio Bava (Mario's father) Filmography

 

Book Specifications

Hardcover, clothbound, gold stamping on front and spine

Dimensions in inches: 10.85w x 11.87h x 2.63d

Dimensions in centimeters: 27.6w x 30.1h x 6.7d

Full-color french-fold laminated dust jacket

Full-color endpapers

1128 Glossy, full-color pages

Binding: stitched, extra-reinforced, roundback

12 lbs (5.45 kgs)

 

http://www.videowatchdog.com/bava/

 

Je viens de le commander sur le site de Tim Lucas pour 190€ FDP in

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

ce livre est une merveille : textes, illustrations (des photos test de Catherine Deneuve pour Danger Diabolik!).

Un conseil : prévois une étagère bien solide car la bête est très très lourde.

 

Fallait y croire à l'époque (y'a un paquet d'années déjà) quand il était en préco pour environ 90$

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 5 months later...

Petite question Cyril, tu l'as reçu en bonne état ?, pas de problème de douane ? l'emballage était bien renforcé car claquer 190€ pour voir arriver un bouquin défoncé par la poste américaine, puis par la poste française puis par mon concierge je serais un peu dégouté

 

Merci pour les réponses

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Petite question Cyril, tu l'as reçu en bonne état ?, pas de problème de douane ? l'emballage était bien renforcé car claquer 190€ pour voir arriver un bouquin défoncé par la poste américaine, puis par la poste française puis par mon concierge je serais un peu dégouté

 

Merci pour les réponses

 

Reçu sans problème, surprotégé même je dirais, c'est te dire la solidité du truc !

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

×
×
  • Créer...